SŁOWIAŃSKIE SYMBOLE

Stare słowiańskie symbole zostały stworzone dla amuletów.
Artystyczne motywy dawnych Słowian często miały geometryczne formy symbolizujące słońce (kołowrotek – kolovrat) i kwiaty (svarga). Innymi popularnymi motywami są Lunula (kobiece zdrowie i płodność) i amulety dla wojowników (topór Peruna).


Kołowrót, koło słoneczne Svaroga – symbol Słońca, Życia i ciągłego obiegu natury i Wszechświata. Można go znaleźć w prawie wszystkich starożytnych religiach, zwłaszcza słowiańskich. Nasi przodkowie nosili Kołowrót na szyi, szyli ubrania i flagi wojenne i wyrzeźbili na rękach, wierząc, że Słońce przyniesie zwycięstwo i sławę, i często tak właśnie będzie. Koło solarne może obracać się zgodnie z ruchem wskazówek zegara lub przeciwnie do ruchu wskazówek zegara i może być wyświetlane w kole, co symbolizuje wieczny ruch Wszechświata.

Wilk jest totemem zwierząt dawnych Słowian, ich mitycznego przodka. Odegrał znaczącą rolę w słowiańskiej mitologii i folklorze. Wilk był czczony.
Dla wilków słowiańskich wilki są związane z rytuałami ochronnymi i kultem przodków, będąc sposobem połączenia solidnej rzeczywistości tego świata z mniej solidnymi – ale nie mniej rzeczywistymi – światami Innego Świata.

Weles, słowiański wisiorek. Weles (znany również jako Wolos) jest głównym słowiańskim Bogiem Ziemi, Wody i Zaświatów. W większości kojarzony jest z bydłem, muzykami, bogactwem, magią i sztuczkami. Uważa się, że Weles jest spokrewniony z indoeuropejskim bóstwem Mitry, a także nordyckim bóstwem Lokim.

Perun – pogański władca burz i piorunów, był  czczony na całej Słowiańszczyźnie, a według niektórych źródeł był najwyższym bogiem SłowianPerunowi przypisywano związek z przeróżnymi atrybutami. Łączono go z dębem, ogniem, orłem, koniem i wszelkim rodzajem broni ( głównie toporem). Dla Słowian topór Peruna posiadał wielką, magiczną moc. Wierzono, iż przynosi zdrowie, pomyślność i przede wszystkim ochronę dla tego, kto go posiada. Topór kładziono pod łóżkiem, przed wejściem do domu, a nawet na polu w celu zwiększenia zbiorów.



Bog Świętowit z Wolina. Świętowit jest słowiańskim Bogiem wojny, płodności i obfitości. Ma cztery głowy do ochrony przed wszystkimi stronami. Ciało tego wisiorka przypomina kora dębu – święte drzewo wszystkich europejskich starożytnych kultur.

 „RĘKI BOŻE” – Ten symbol przedstawia Ręce Boga, które sięgają do wszystkiego i wszystkich, w tym całego naszego świata, naszej galaktyki i wszystkich wszechświatów.
Wszystkie elementy życia: Svarog – niebiański kowal, twórca ludzkości (prawe dolne pole), Matka Ziemia (lewe dolne pole), Słońce i jego życiodajna siła (górne lewe pole) i Perun, patron ludzkość (górne prawe pole). 

Mokos jest obchodzony jako bogini płodności, Matka Boża. Razem ze Svarogem jest odpowiedzialna za stworzenie rasy ludzkiej. Jest opiekunem kobiet i prac domowych, pomaga kobietom w pracy i chroni ich dzieci. Wiele obyczajów celebruje Mokosha jako obrońcę przędzy damskiej. Ponieważ zawsze była związana z wrzecionem i kąskiem, ludzie wierzyli, że Mokosh obraca wątek przeznaczenia człowieka i podejmuje decyzje dotyczące jego życia i śmierci.

Lunula piękny kobiecy symbol,  który zakładały  kobiety słowiańskie i wikingów. Niektórzy uważają, że pomaga to zapewnić płodność, szczęście i szczęśliwe życie.

Triskelion to znak złożony z trzech jednakowych elementów: nóg, spiral lub meandrów składających się na cykliczny wzór geometryczny. Dziś symbol ten zwykło kojarzyć się przede wszystkim z Celtam. Można go również odbierać jako potrójny wymiar ludzkiego życia, na które składają się pierwiastki fizyczne, psychiczne i duchowe. Powszechnie interpretuje się go też dziś jako kolejny symbol kultu solarnego, wariant swastyki. Warto jednak omawiać go w odłączeniu od swastyki i jej odmian, gdyż te wiązały się przeważnie z symbolicznym znaczeniem czwórki bądź ósemki (Kołowrót), podczas gdy triskelion (zwany też trykwetrem) wiązał się z trójką – cyfrą, która wśród pogan miała zupełnie inną symbolikę.